REKLAMA
Znaleziono 2311 wyników
Budowa tunelu średnicowego w Łodzi z waloryzacją i większym wsparciem finansowym [FILMY+ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Budowa tunelu średnicowego w Łodzi z waloryzacją i większym wsparciem finansowym [FILMY+ZDJĘCIA]
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły ponad 80 mln zł na waloryzacje i wypłatę kosztów ogólnych związanych z budową podziemnego połączenia kolejowego Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec. Zwaloryzowana wartość kontraktu zapewnia kontynuację inwestycji. Zabezpieczone zostały środki na wzmocnienia gruntów pod kamienicami. Inwestycja za ponad 1,8 mld zł netto wspófinansowana z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Trwa budowa nowego podziemnego przystanku kolejowego Łódź Koziny [FILM + ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Trwa budowa nowego podziemnego przystanku kolejowego Łódź Koziny [FILM + ZDJĘCIA]
Łódź Koziny to budowany podziemny przystanek osobowy w tunelu średnicowym, położony w Łodzi, w dzielnicy Bałuty, na granicy Żubardzia i Kozin, u zbiegu ulicy Drewnowskiej z Kasprzaka i Aleją Włókniarzy w obrębie komory rozjazdowej. Koszt tej inwestycji to blisko 188 mln zł. Inwestycja realizowana z udziałem środków POIiŚ zwiększy rolę kolei w połączeniach aglomeracyjnych i dalekobieżnych.
Kto zapłaci za Koleje Dużych Prędkości?artykuł
Pokaż artykuł
Kto zapłaci za Koleje Dużych Prędkości?
Przyszedł czas na wymyślenie skąd wziąć pieniądze na polskie TGV. W znalezieniu optymalnego wariantu...
Tunel dalekobieżny CPK w Łodzi. Będą dodatkowe ekspertyzy stanu budynków artykuł
Pokaż artykuł
Tunel dalekobieżny CPK w Łodzi. Będą dodatkowe ekspertyzy stanu budynków
Spółka Centralny Port Komunikacyjny przygotowuje się do ogłoszenia przetargu na wykonanie dodatkowych ekspertyz technicznych budynków nad przygotowywanym tunelem dalekobieżnym Kolei Dużych Prędkości. Uruchomienie postępowania planowane jest w I kwartale przyszłego roku. Kolejne ekspertyzy mają na celu zapewnienie bezpieczeństwa mieszkańcom.
Sieradz bardzo zyska na inwestycjach kolejowych CPKartykuł
Pokaż artykuł
Sieradz bardzo zyska na inwestycjach kolejowych CPK
Do Sieradza wjadą pociągi Kolei Dużych Prędkości, które połączą to miasto z Warszawą, Łodzią, Wrocławiem i Poznaniem. Dyskutowana była także obsługa województwa łódzkiego regionalnymi ekspresami wykorzystującymi linię dużych prędkości. Obsługa kolejowa Sieradza to jeden z głównych tematów dzisiejszych konsultacji Horyzontalnego Rozkładu Jazdy z udziałem Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego.
Polska musi budować kolej dużych prędkości za swoje pieniądzeartykuł
Pokaż artykuł
Polska musi budować kolej dużych prędkości za swoje pieniądze
Polski rząd zapowiada, że kolej dużych prędkości powstanie w naszym kraju do 2030 r. Koszty budowy K...
Tunel średnicowy pod Łodzią. Tarcza Faustyna przebiła się na Żabieniec [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Tunel średnicowy pod Łodzią. Tarcza Faustyna przebiła się na Żabieniec [ZDJĘCIA]
To kolejny ważny moment na budowie tunelu średnicowego pod Łodzią. Mniejsza z tarcz drążących – Faustyna – dotarła właśnie na Żabieniec, gdzie powstaje jedna z odnóg kolei.
Tunel średnicowy: Pod ziemią rośnie przystanek Łódź Polesie [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Tunel średnicowy: Pod ziemią rośnie przystanek Łódź Polesie [ZDJĘCIA]
Budowa linii średnicowej w Łodzi to nie tylko 5 tuneli, które połączą Dworzec Fabryczny ze stacjami Kaliska i Żabieniec, ale również 3 podziemne przystanki osobowe: Łódź Koziny, Łódź Polesie i Łódź Śródmieście. Najbardziej zaawansowane prace są na Polesiu, gdzie na głębokości 24 metrów powstały już perony, z których do pociągów będą wsiadać pasażerowie. Inwestycja za ponad 2 mld zł, realizowana ze środków FEnIKS, zrewolucjonizuje połączenia aglomeracyjne i dalekobieżne w regionie i kraju.
Zintegrowana Sieć Kolejowa CPK. W przygotowaniu nowy plan inwestycji poza linią „Y”artykuł
Pokaż artykuł
Zintegrowana Sieć Kolejowa CPK. W przygotowaniu nowy plan inwestycji poza linią „Y”
Spółka Centralny Port Komunikacyjny dostarczyła do większości urzędów marszałkowskich raporty z warsztatów prowadzonych w ramach projektu Zintegrowanej Sieci Kolejowej (ZSK), które w tym roku odbyły się we wszystkich 16 województwach. Jednocześnie ruszyły prace analityczne, których efektem będzie wkład merytoryczny do planowanego rozporządzenia w sprawie docelowej sieci kolejowej w Polsce. Trwają też przygotowania do powołania Rady Naukowej ZSK, która będzie opiniowała prace ekspertów.
W Łodzi powstaje podziemny tunel kolejowy z nowymi przystankami: Śródmieście, Polesie i Koziny [FILMY + ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
W Łodzi powstaje podziemny tunel kolejowy z nowymi przystankami: Śródmieście, Polesie i Koziny [FILMY + ZDJĘCIA]
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
W Łodzi powstaje podziemny tunel kolejowy z nowymi przystankami: Śródmieście, Polesie i Koziny [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
W Łodzi powstaje podziemny tunel kolejowy z nowymi przystankami: Śródmieście, Polesie i Koziny [FILMY]
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
Pod Łodzią trwa budowa tunelu średnicowego, który połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Pod Łodzią trwa budowa tunelu średnicowego, który połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska [FILMY]
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
Rozpoczęło się drążenie tunelu na budowie trasy S3 na Dolnym Śląsku [FILM + ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Rozpoczęło się drążenie tunelu na budowie trasy S3 na Dolnym Śląsku [FILM + ZDJĘCIA]
Specjalna wiertnica tunelowa, czyli Jumbo Drill rozpoczęła drążenie tunelu na budowie dolnośląskiego...
Tunel pod torami w Andrespolu – bezpieczeństwo i lepsze przejazdy między Łodzią i Koluszkamiartykuł
Pokaż artykuł
Tunel pod torami w Andrespolu – bezpieczeństwo i lepsze przejazdy między Łodzią i Koluszkami
W Andrespolu (przy przystanku Bedoń) bezpieczny i sprawny przejazd pod torami linii Łódź – Koluszki oraz Łódź – Dębica zapewni nowy tunel drogowy. Inwestycja za ok. 30 mln zł realizowana jest we współpracy PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. i Gminy Andrespol. Obiekt budowany w ramach ogólnopolskiego projektu o wartości ok. 268 mln zł netto „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap III” z POIiŚ.
Trwa budowa podziemnej stacji kolejowej Łódź Śródmieście [WIZUALIZACJE+ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Trwa budowa podziemnej stacji kolejowej Łódź Śródmieście [WIZUALIZACJE+ZDJĘCIA]
Tunel pod Łodzią ma niebagatelne znaczenie dla łodzian. Podróżując pod ziemią, mieszkańcy w dosłownie kilka minut dostaną się z jednego końca miasta na drugi. Wiemy, jak będzie wyglądać stacja Łódź Śródmieście.
Za prawie 1,5 mld złotych pod Łodzią powstaje podziemny kolejowy tunel średnicowy [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Za prawie 1,5 mld złotych pod Łodzią powstaje podziemny kolejowy tunel średnicowy [FILMY]
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
Co słychać na budowie średnicowego tunelu kolejowego pod Łodzią? [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Co słychać na budowie średnicowego tunelu kolejowego pod Łodzią? [FILMY]
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
Spółka Centralny Port Komunikacyjny kupi ponad 100 pociągów. Zielone światło dla uchwały taborowejartykuł
Pokaż artykuł
Spółka Centralny Port Komunikacyjny kupi ponad 100 pociągów. Zielone światło dla uchwały taborowej
Prędkość eksploatacyjna do 250 km/h, dwa systemy zasilania, system informacji pasażerskiej uwzględniający dane lotniskowe, energooszczędność i komfort – m.in. takie wymagania będą musiały spełnić pociągi dla linii Kolei Dużych Prędkości. Spółka taborowa CPK zakupi ponad 100 elektrycznych składów zespolonych, które będą następnie wynajmowane przewoźnikom w ramach tzw. poolu taborowego. Uchwała taborowa CPK została przyjęta przez rząd.
W Łodzi powstaje podziemna, wielopoziomowa stacja kolejowa Śródmieście [ZDJĘCIA+WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
W Łodzi powstaje podziemna, wielopoziomowa stacja kolejowa Śródmieście [ZDJĘCIA+WIZUALIZACJE]
W ramach budowy podziemnej, średnicowej linii kolejowej pod Łodzią, trwają prace przy budowie wielopoziomowej stacji Śródmieście. Roboty prowadzone są na wszystkich podziemnych piętrach poszczególnych komór. Na stacji gotowe są już ściany szczelinowe, powstaje również strop na poziomie 0. Wciąż prowadzone są prace związane z wydobywaniem urobku.
TBM Katarzyna drąży podziemny tunel kolejowy pod Łodzią [FILMY + ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
TBM Katarzyna drąży podziemny tunel kolejowy pod Łodzią [FILMY + ZDJĘCIA]
Po wykonaniu wzmocnień terenu w rejonie ul. Mielczarskiego duża maszyna TBM kontynuuje drążenie tunelu kolejowego w Łodzi. Wykonawca inwestycji uzgadnia z miastem warunki dla dalszej realizacji robót, w tym lokalizacje tzw. szachtów. Podziemne połączenie Łodzi Fabrycznej ze stacjami Łódź Kaliska i Żabieniec zapewni podróże ze stolicy województwa we wszystkich kierunkach. Sprawniejsza będzie komunikacja w aglomeracji. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ponad 1,8 mld zł netto jest współfinansowana z POIiŚ.
REKLAMA